Imprezy masowe
WYDANIE ZEZWOLENIA NA PRZEPROWADZENIE IMPREZY MASOWEJ

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wniosek należy złożyć w budynku Urzędu Gminy i Miasta przy ul. Piłsudskiego 32, pok. 17.

WYMAGANE DOKUMENTY:
- wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej, wg ustalonego wzoru dostępny w tut. urzędzie jak również na stronie bip.izbicakuj.pl (załatwianie spraw)

 załączniki do wniosku:
1) opinię Komendanta Powiatowego Policji we Włocławku,
2) opinię Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej we Włocławku,
3) opinię kierownika jednostki organizacyjnej pomocy doraźnej (pogotowia ratunkowego) we Włocławku,
4) opinię Państwowego Inspektora Sanitarnego we Włocławku,
zawierające informacje o niezbędnej wielkości ich sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach;
5) graficzny plan obiektu lub terenu, na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający:
- oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
- oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
- oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
- informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów;
6) instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu
i w czasie imprezy masowej;
7) terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych – w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie;
8) informację o przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego;
9) informację o liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej i informacyjnej;
10) informację o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej – w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka;
11) kopii aktualnych protokołów z kontroli, o których mowa w art. 62 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118, z późn. zm),
12) dokumentu poświadczającego spełnienie obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia, o którym mowa w art.53 ust.1,

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
złożenie wniosku nie później niż na 30 dni przez planowanym terminem rozpoczęcia imprezy,
wydanie zezwolenia co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
dokument: decyzja o wydaniu zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej lub odmowa jej wydania,
odbiór: decyzję można odebrać osobiście. Możliwe jest równie doręczenie dokumentu za pośrednictwem
poczty (wówczas na wniosku należy zaznaczy taką formę odbioru).

OPŁATY
opłata skarbowa w wysokości 82 zł, opłatę skarbową można dokonać: w kasie Urzędu lub przelewem na konto Urzędu; BS Lubraniec O/Izbica Kujawska nr 08 95591027 0000 3102 2000 0004


TRYB ODWOŁAWCZY
od decyzji organu przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Włocławku za
pośrednictwem Burmistrza Gminy i Miasta Izbica Kujawska.
odwołanie rozpatruje Samorządowe Kolegium Odwoławcze , w terminie 4 dni od dnia jego wniesienia.

DODATKOWE INFORMACJE
Impreza masowa to:
- impreza masowa artystyczno - rozrywkowa, na której liczba miejsc na stadionie, w innym obiekcie
niebędącym budynkiem lub na terenie umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej wynosi nie mniej
niż 1000, a w przypadku hali sportowej lub innego budynku umożliwiającego przeprowadzenie imprezy
masowej – nie mniej niż 500,
- impreza masowa sportowa (w tym mecz piłki nożnej), na której liczba miejsc na stadionie lub w innym
obiekcie niebędącym budynkiem, umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej wynosi nie mniej niż
1000, a w przypadku hali sportowej lub innego budynku umożliwiającego przeprowadzenie imprezy masowej – nie mniej niż 300.
organizator imprezy masowej wyznacza przedstawiciela upoważnionego do ustalenia wykazu szkód
powstałych w mieniu jednostki organizacyjnej (Policji,Żandarmerii Wojskowej, straży gminnej (miejskiej),
Państwowej Straży Pożarnej i innych jednostek ochrony przeciwpożarowej, służby zdrowia), w związku
z działaniami w miejscu i czasie trwania imprezy masowej, i wydaje mu upoważnienie - rozporządzenie
Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2009 r. w sprawie szczegółowego trybu ustalenia szkód powstałych w związku z działaniami w miejscu i czasie trwania imprezy masowej oraz trybu
występowania o wypłatę odszkodowania (Dz. U. Nr 121, poz. 1006),
- opinie, stanowiące załączniki do wniosku, zachowują ważność przez 6 miesięcy od dnia ich wydania,
- organizator imprezy masowej, na którą wstęp jest odpłatny, jest obowiązany do ubezpieczenia się od
odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone uczestnikom imprezy,
- jeżeli do wniosku załączone są kserokopie dokumentów, muszą by one potwierdzone klauzurą:
„za zgodność z oryginałem” przez upoważnione osoby.


PODSTAWA PRAWNA
- ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. Nr 62, poz. 504),
- ustawa z dnia 14 czerwca 1964 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071
tekst jednolity z późn.. zm.),
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).

  Wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej

Opublikowane przez: Beata Kubiak | Data wprowadzenia: 2012-10-24 14:02:14 | Data modyfikacji: 2013-03-21 13:30:05.

Zobacz:
 Referat Księgowości .  Urząd Stanu Cywilnego .  Referat Gospodarki Komunalnej, Lokalowej i Przestrzennej .  Referat Organizacyjny .  Referat Rolnictwa ,Ochrony Środowiska i Ewidencji Działalności Gospodarczej .  Referat Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia . 
Data wprowadzenia: 2012-10-24 14:02:14
Data modyfikacji: 2013-03-21 13:30:05
Opublikowane przez: Beata Kubiak
« powrót