Do zadań Stanowiska ds. Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia należą sprawy związane z ochroną zdrowia, kulturą i sztuką, wypoczynkiem i rekreacją, prowadzenie Świetlicy Profilaktyczno – Wychowawczej oraz sprawy związane z zadaniami Gminy i Miasta, jako organu prowadzącego gminne przedszkole, szkoły i placówki oświatowe, a w szczególności:
1) tworzenia i utrzymywania oraz przekształcania i likwidacji zakładów opieki zdrowotnej;
2) wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, narkomanii;
3) obsługa komisji ds. rozwiązywania problemów alkoholowych;
4) zwalczania chorób zakaźnych;
5) prowadzenie spraw związanych z instytucjami kultury m. in. spraw tworzenia, łączenia, przekształcania i znoszenia instytucji kultury, nadawania im statutów oraz zapewnienia instytucjom kultury właściwych warunków działania, prowadzenia spraw dotyczących zakładania, utrzymywania i nadzorowania instytucji kultury;
6) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań z zakresu ochrony dóbr kultury;
7) realizacja zadań gminy z zakresu kultury fizycznej w tym sportu, rekreacji i wypoczynku za wyjątkiem pracowniczych ogrodów działkowych;
8) prowadzenie Świetlicy Profilaktyczno – Wychowawczej;
9) zakładania, przekształcania i likwidowania i utrzymania gminnych jednostek oświatowych;
10) kształtowanie sieci przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów;
11) koordynacja imprez kulturalnych, sportowych i charytatywnych;
12) we współpracy z referatem Organizacyjnym realizacja pomocy materialnej dla uczniów;
13) System Informacji Oświatowej;
14) obsługa Rady Społecznej SPZOZ;
15) organizowanie opieki nad dziećmi w wieku do lat 3-ch;
16) współpraca z organizacjami pozarządowymi, Miejsko Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Policją;
17) prowadzenie rejestru instytucji kultury oraz świetlic wiejskich;
18) przygotowywanie planów remontów i zakupu niezbędnych urządzeń do świetlic;
19) nadzór nad działalnością placówek kulturalnych, świetlic, placówek oświatowych, klubów i związków sportowych;
20) promocja zdrowia;
21) koordynacja zadań w zakresie sportu szkolnego i masowego;
22) we współpracy z Referatem Organizacyjnym koordynacja imprez oświatowych i kulturalnych;
23) prowadzenie dokumentacji wypadkowej;
24) sprawy dotyczące dofinansowania zatrudnienia młodocianych;
25) pełnienie funkcji pełnomocnika ochrony informacji niejawnych;
26) wydawanie zezwoleń na organizację imprez masowych. 

Opublikowane przez: Beata Kubiak | Data wprowadzenia: 2012-10-24 13:14:09.

Zobacz:
 Referat Księgowości .  Urząd Stanu Cywilnego .  Referat Gospodarki Komunalnej, Lokalowej i Przestrzennej .  Referat Organizacyjny .  Referat Rolnictwa ,Ochrony Środowiska i Ewidencji Działalności Gospodarczej .  Referat Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia . 
Data wprowadzenia: 2012-10-24 13:14:09
Opublikowane przez: Beata Kubiak
« powrót